Korszerű eszközök a madárszámlálók szolgálatában

Kiváló minőségű kézi távcsövek, teleszkópok és GPS készülékek beszerzésével vett új lendületet a magyar-román határ menti megyékben indított természetvédelmi projekt. A mintegy 8 millió forint értékben vásárolt eszközök 2011. szeptemberétől szolgálják a madárállományok monitorozását. Az önkéntes madármegfigyelők a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME), az Erdélyi Kárpát Egyesület Szatmárnémeti (EKE) és a Román Madártani Egyesület (SOR) koordinálásával végzik munkájukat, melynek hatékonyságához jelentősen hozzájárulnak a „Magyarország - Románia Határon Átnyúló Együttműködési Program 2007-2013” keretében az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatásával most beszerzett eszközök.

Tőgye János (Békés megyei koordinátor) és Görögh Zoltán (projektmenedzser), a Biharugrai-halastavaknál

„A Projekt kiemelt célja, hogy önkéntes felmérők bevonásával hosszú távon nyomon követhessük az érintett megyék természeti állapotának változásait. Annak érdekében szereztünk be a jó minőségű eszközöket, hogy az önkéntesek munkájára épülő természetvédelmi célú madármegfigyelések minél megbízhatóbb adatokkal szolgáljanak. A GPS-ek és az optikailag és mechanikailag egyaránt kiemelkedő teljesítményű távcsövek, teleszkópok mind hozzájárulnak az adatgyűjtés megkönnyítéséhez és precízebbé tételéhez. A terepi felmérések időszakában a felmérők a Projekt megyei koordinátorain keresztül igényelhetik ezeket. Mindezzel eredményesebbé tehetjük az őszi madárvonulás felméréseit és a minden természetvédelmi feladatot az elkövetkező években.” – mondta Görögh Zoltán projektmenedzser, az MME munkatársa.

Az eszközöket szeptemberben juttattuk el a megyei koordinátorokhoz. Ha Ön jól ismeri a madarakat, s szeretne bekapcsolódni a felmérésekbe, keresse meg a projekt vezetőit, s önkéntes munkájával támogassa a határokon átnyúló együttműködést!

Az új eszközök "tesztelése", a Biharugrai-halastavaknál